tisdag 3 mars 2009

Tisdag, vacker men slaskig

Det har varit vackert väder idag och man anar återigen vår i luften. Och snart snart så är det dax. Men vi vet ju alla att det kan vara lurigt hela april också så jag tar inte ut någon vårglädje i förskott. Förra helgen hade vi 25 cm djupt med snö vid stugan, nu håller det mesta på att sakta töa bort. Men inga krokusar ännu vi husväggen. Men vägen in till vår lilla by med 5 små torp är fortfarande snöig som när denna bilden togs.

Jag tänkte berätta lite om vår stuga. Den byggdes år 1840 och är inuti på ca 30 kvm om man räknar med den numera inredda kallvinden. Det finns en liten farstu utanför den gamla entrédörren som är vår hall och skrivhörna, med bokhyllor bredvid ena fönstret för alla mina trädgårdsböcker, fröer och annat som hör huset och trädgården till. Fågelböcker har vi också för vi har mycket småfåglar som äter hos oss, och det är väldigt roligt att titta på dessa små varelser. Det är svårt att förstå att de inte förfryser sina små tunna ben när vi har ner mot -20 grader kallt ibland. Men det går åt massor med fågelfröer och bollar och jordnötspåsar åt dem. Men det är det värt. Visst är den söt när den är så här uppburrad i sin fjäderskrud. Glada hälsningar från mystras paradis.


1 kommentar:

  1. Hej hopp =)
    Har du sett att jag klickat i mig som följare av din blogg - till hö i menyn?
    Må så gott
    http://lotta.tradgardsblogg.se/

    SvaraRadera