tisdag 18 augusti 2009

Nu avslutar jag dagen med en kortis

för nu måste jag göra lite annat än bara roa mig. Jag är verkligen en "datanörd" om man nu kan kalla en gammelmormor, farmor, svärmor, mamma och maka för detta ord som ger associationer till unga män med mycket datatid per dygn. Men i min familj är vi nog alla lite åt det hållet. Det är så roligt med allt vad man kan göra med datorn och med mobiltelefonen, men det återkommer jag till en annan dag. Kram och glada hälsningar och var rädda om er alla där ute mystra

2 kommentarer:

  1. Hej Mystra, sitter och "random-surfar" bland trädgårdsbloggarna och hittade hit. Vilken skön header du har på bloggen, jag får värsta sommarkänslan när jag ser den!

    Ha det bra

    Marit

    SvaraRadera
  2. Hej och välkommen tillbaka.
    Du har helt rätt, det var länge sen.
    Hoppas nu att du blir fin i knä och höft. Jobbigt att halta runt så där...

    Så härligt du berättar om den gamla riksettan.
    Det finns historia över allt.

    Jo, han har nog rätt ang skogen. Här är det samma sak. Skogen försvinner, marken förstörs av stora tunga maskiner. Lingon, blåbär och svamp försvinner. Man undrar om det inte är värt att förvalta? Men det ger nog inga pengar kanske.

    Var ute en sväng idag. Fann några kilo blåbär.
    De är hemma nu.
    Svamp sa du? Näe. Jo förresten 5 små ynkliga kantareller. Tror någon redan plockat där.

    Men nu ska jag rensa blåbären och få de in i frysen.
    Ha nu en fortsatt fin kväll.
    Kramen Synne.

    SvaraRadera