onsdag 7 oktober 2009

Nu är det höst på riktigt

och jag älskar det. Det blir mörkare för var dag, vilket innebär att man kan promenera i kvällsskymningen och se hur folk tänder upp i sina hem. Man ser vackra fönster och fina lampor över deras köksbord, och ibland kan man också se familjerna runt middagsbordet. Jag menar inte att jag går och spanar in hos folk. Men lite diskret kan man se hur det blir mer och mer familjeliv undan för undan hösten kulminerar. Sen kommer advent och sen julen vilket är årets absoluta högtid för mig. Men prova på att gå ut en kväll när det blåser och viner runt öronen, men klä på dig väl, för då är det en njutning först att gå där ute i blåsten och sen, att komma in i den egna värmen och tända ljus och sätta på kaffe och bara njuta av livet och att man verkligen får vara med om det. Det är hösten för mig. Och alla vackra träd och dess färger.

2 kommentarer:

  1. Hej på dig.
    Ska vi ta en höststormspromenad tillsammans?
    För det är så skönt att vara ute i vind och regn rejält påklädd förstår. Så komma in, sätta på kaffet och njuta en kopp med något till.
    Det är mysfaktor det.
    Du har helt rätt.
    Här ska vi snart fara iväg på annat mys.
    Flyget går klockan 7 söndag morgon.
    Madeira väntar...
    Ha nu en härlig fredag och helg.
    Kram Synne.

    SvaraRadera
  2. Ja nu var det mycket jag kunde läsa hos dig srran. Sist så var det bar våren som var med. Kul att läsa det du skriver, en solrostävling skrev du?Vilka kriterier gäller antal, längsta, eller största?? Men vist är det mysigt att uppleva mörkret och tystnaden ute på hösten.
    Kramar brorsan.

    SvaraRadera