lördag 18 april 2009

Hej igen alla glada trädgårdsvänner




och naturligtvis alla ni andra som råkar hitta in till min blogg. Jag blir så glad varje gång. Men jag tycks ha problem med detta med blogging. Jag glömmer bort att jag är "bloggare" nu. Så pass att jag idag blev påmind om det när jag letade efter Lottas blogg och där fanns en liten länk till min egen. Gulle dig Lotta, jag har ju haft svårt att hitta tillbaka till dig oxå. Men nu ska jag försöka att göra det till en god vana att gå in åtminstone en gång i veckan. På min bild högst upp så är det en massa höga tallat som numera är nedtagna så det är alldeles tomt där, med mycket ljus in till vår terrass på baksidan som följd.
Idag är det en solig och fin dag men lite blåsigt, så jag är inne och "gubben" ute. Vår tomt är 3000 kvm stor och det är inte så stort egentligen. Men om man som jag är reumatiker numera och har svårt med både händer och ben och rygg, så är inte trädgårdsarbete det lättaste precis. Det hjälper inte heller hur mycket vilja som finns, och idéer i massor. Det är ju lättare att sitta inne och planera, och roligare oxå. Jag har tur som har en snäll man som gör det mesta numera.

Idag skriver jag på min gamla bärbara dator som är både gammal och troligtvis lite trött. För rätt som det är så far kursern iväg upp i texten och fortsätter att skriva där istället. Jag har aldrig förstått varför den gör så, men brukar skylla på att jag skriver för fort så den inte hinner med. Och när jag jobbade hade vi en skrift som gick runt på kontoret som sa att datorn var av maskulint kön, så det kanske är därför. Skämt åsido, det är faktiskt ganska irriterande. Nu slutar jag för stunden, men återkommer snart. Vill Läsa mer på Lottas blogg nu. Kram och glada hälsningar till mina nya kompisar därute.
Yvonne/mystra

1 kommentar:

  1. Hejsan! Jag har väntat lite på dina inlägg... :) men jag förstår, det finns annat här i världen också.
    Tråkigt med reuma-sjukdom, men hoppas du får hjälpmedel som underlättar de vardagliga sysslor i varje fall.
    Nu är faktiskt våren på G här uppe hos mig också och det är så underbart, men ett litet bakslag fick vi i natt med snö och nu har vi en kall nordanvind som drar förbi, men solen skiner och bara det gör ju gott.
    Hoppas du får ha det riktigt bra! / Bea

    SvaraRadera