torsdag 28 januari 2010

Nu börjar jag längta...









till våren, även om det verkar väldigt långt dit. Inte så jag vill ha bort vintern, nej den vill jag ha kvar. Men det känns så meningslöst att åka ner till stugan och planera för trädgården, när man inte ens kan se den. Men dessa underbara tulpaner kom inte upp i våras så de har jag flyttat på och hoppas att de trivs bättre på nya stället. Men säker är man ju aldrig.



Äppelblommen kommer i alla fall på ett av våra två vackra träd varje år. De är mycket, mycket gamla och då menar jag uppemot ca 60-70 år utifrån de bilder jag sett på torpet och trädgården.
Nu i år ska jag sköta om dem bättre så att de vill fortsätta att ge Åkeröäpplen i
detta blommande träd eller Astrakan i det som inte ser så kul ut uppe på berget där hammocken står. Jag hoppas det inte är för sent.


Men snön får gärna fortsätta att dala ner en månad till.

Desto bättre mår all växtlighet efter en rejäl snötäckt vinter.

Det är så vackert mot det röda torpet.


"Var sak har sin tid" heter det ju.

Hörs snart igen. Nu ska jag göra visitkort med mina bloggadresser så jag kan dela ut till vänner och bekanta. Roligt om man kan få ett gensvar ibland.

Mystra









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar