söndag 24 januari 2010

Och nu har det varit jul igen.....






Idag väljer jag en glad röd färg eftersom vi har slängt ut julen idag. Barnbarnen var här och plockade ner allt som hör julen till och det var en hel del som inte jag visste hörde dit. Men roliga är dom med sina kommentarer. I min brevpress från morfars stuga på Öland finns det en rosaröd liten blomma som Erik tyckte var jullik, och det har han faktiskt rätt i. Och en röd kristallljusstake från Rejmyre har jag också framme jämt, den tyckte Malin var julpynt. Och alla julkort vi fått tog hon också ner från hyllan, inklusive de fina fotografierna farmor fått av dem. Tanken är ju helt rätt. Vi åt Pannkakstårta med vaniljglass och frysta bär, persikor och jordgubbssylt. Sen blev det utdelning av godispåse och varsin liten julsak från England att hänga i granen hemma hos dom nästa år. En trevlig söndagseftermiddag tycker jag vi har haft. Tack kära Anna för att du kom med barnen.
Och denna Amaryllis som maken fick till födelsedagen i november har glatt oss
med hela 15 blommor. Den har varit otroligt vacker. Nu är det dags för vårblommor i fönstren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar