onsdag 10 mars 2010

Hej igen...

Den kommande helgen ska vi åka ner till stugan och ta mått för en ny Friggebod, var vi nu ska placera den. Troligen ner bredvid Bastuboden så att våra nattgäster kan ha nära till dusch och toa. Och nu får man ju ha en bod på 15 kvm så det kan få plats med en liten köksdel oxå, i all enkelhet.
Då gör jag en egen sy-och skrivatelje av den gamla lillstugan som bara är på 10 kvm. Jag längtar efter att återuppta lite av mina gamla hobbysysslor igen, och gärna få sälja en del
alster som jag gjorde förr. Jag har förlorat så mycket från min pension att jag håller på att
bli beroende av min man, ekonomiskt menar jag, och det vill jag inte. Men annars blir jag gärna beroende av honom för han är en raring. Nästan jämt, faktiskt.
Jag är gräsligt förkyld, nyser och snorar, men som tur är så kan man både läsa och skriva bloggar ändå, utan att ni märker det. Glada hälsningar till er alla om att nu är våren på väg. Har 27+grader på min inglasade balkong idag igen. Härligt för både mig och katten Mio.
mystra

2 kommentarer:

  1. Hej på dig.
    Hoppas det blir bra med nytt stabbur hos er. Ja man kallar det så här.
    Här har förkylningen flugit sin kos, men den glömde ta med sig hostan. Hoppas du slipper den.

    Ha nu en fortsatt fin torsdag.
    Kram Synnöve.

    SvaraRadera
  2. Har inte startat upp datorn på hela veckan så...
    vad trevligt med ett nytt inlägg!
    Mera vårsol!
    Nä, det ska komma snö.
    Har även läst din andra blogg.
    Ha en bra söndagskväll!
    Ni kanske sitter i bilen just nu?
    Kram från oss alla

    SvaraRadera