söndag 13 juni 2010

Saltsjöbadens sjukhus...

finns i en underbar miljö. Och nedanför vår fina terrass här på tredje våningen har vi syrenbuskage i just den här färgen. Med härliga dofter hitupp och till mitt rum lite längre bort. Jag har fått veta att jag får stanna till tisdag i alla fall så då kanske jag hinner känna mig lite mer "rehabad" innan jag åker hem. Min make är ju borta hela dagarna så det är skönt att kunna få lite sällskap om man vill det, för man tänker gärna på sin situation om man är ensam för mycket.
Idag fick vi den obligatoriska söndagssteken till lunch och det var väldigt gott. Men desserten var en brylepudding av vanilj, väldigt söt även för mig. Dagen började med åskgrå himmel men nu har växlande molnighet och sol. Har just fått eftermiddagskaffe och kl 17 är det middag. sen blir det kvällsmacka vid 19.30. Trivsamt och lugnt och vacker miljö.
glada hälsningar
mystra

2 kommentarer:

  1. Godkväller.
    Så skönt du får stanna ett par dagar till. Känns lite tryggare kan jag tro.
    Du menar att syrenen har samma färg som den du skriver med?
    Har en vacker blommande syren här med.
    Ska ta in en kvist och sätta på bordet.
    Nu får du ha god bedring min vän.
    Kramen Synnöve.

    SvaraRadera
  2. Grattis på födelsedagen!
    Kommer snart över på lite fika.
    Kram från oss ALLA!

    SvaraRadera