onsdag 1 augusti 2012

Kort mellanlandning hemma

för yngste sonen fyller år idag och det vill vi fira. Mötte en kort stund igår för att dryfta hans önskelista, men den är ju betydligt kortare än när han fyllde 10.
Men det kanske jämnar ut sig för då till 10-årsdagen fick man alla hans presenter för samma peng som en önskan kostar idag. Men det är roligt med presenter så vi får väl se om vi hittar någon av hans två önskningar. Det blir i alla fall en kaffestund tillsammans framåt kvällen.
På fredag åker vi tillbaka till landet och jag stannar i 2 veckor till skolan börjar.
Då blir jag frukostdagmamma till barnbarnet som fyllt 10 år i sommar. Man får inte gå på Fritids vid fyllda 10 i vår kommun.
När hans pappa var barn fick de gå tills de var tolv år. Man trodde då att barnen mådde bra av omvårdnad och gemenskap fram till tolvårsdagen.
Ska bli så kul att få sällskap vid frukosten, vilket man inte haft sedan den yngste flyttade hemifrån för 10 år sen.
hejsvejs så länge

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Oj, vad många inlägg sedan jag var innne här senast. Någon gång i april :-)
    Ska bli kul att läsa vidare men tyvärr hinner jag inte just nu.
    KRAAAAAAAAAM

    SvaraRadera
  2. Du är <3-ligt välkommen varje gång du tar dig tid. Nu ska jag försöka var alite mer regelbundet under kommande läsåret. Kram Y

    SvaraRadera