måndag 3 februari 2014

SNABBARE ÄN SÅ HÄR...

har jag väl aldrig varit. Men idag ska jag försöka lägga in en bild för det ska visst gå bra nu. Testing.. testing...


Jaa, ser man på, det lyckades.....
 

Men ang. skrivandet är det så svårt att komma sig för att skriva här. Jag skriver mycket ändå, fast inte på det jag ska skriva.   
Min levnadshistoria.
Har en skrivbok vid sängen som kan liknas vid en dagbok. Men jag skriver inte varje dag i den heller. Men jag har fyllt tre stycken (tror jag) sedan 1979 då jag började. 
Och där finns mina hemlisar :)




När minstingen kom 1980
började jag skriva om hans liv och vardag, vilket var väldigt roligt. Men det har jag lämnat ifrån mig på ett USB till honom.

Skrivböckerna 2 st är kvar här. Och nån minsting är han ju inte längre.

Sen har jag en liten anteckningsbok jag skriver upp min mat i för det sa de på sjukhuset sist att man bör göra om man blivit lite äldre. Varför då?? frågade jag. Ja det kunde de inte svara på.
Men den var bra att gå tillbaka till när jag skulle kolla orsaken till min D-vitaminbrist i våras. Vad hade jag ätit??? Med normalvärdet 75-100 så var mitt alldeles för lågt på 34 så det blev vitamintabletter. Oftast beror det på att äldre inte kommer ut så mycket som behövs. Minst 35-40 min per dag i dagsljus, och det var långt, långt ifrån vad jag hade presterat. Och inte sköter jag mig bättre nu. Har ju fått El-moppen för att kunna ta mig ut. Men ingen tänkte på att det är för kallt att åka på den vintertid. Svinkallt. Vad nu det är för ett mått. Inte vet jag.

 
Jag har en fin skinnbok som jag noterar böcker jag vill läsa och böcker jag har läst. Den är jättemysig att ta i och det är roligt att notera vad man dyker på för böcker av resencenter och vad de tycker, sen skriver jag vad jag själv tycker.
Jag tror att jag har skrivit om min passion för skrivdon, enda sen barndomen, och då menar jag allt som har med skrivande och ord att göra. Är en ordmänniska som älskar att SE vackra ord. Hur jag vet att de är vackra?
Snittet, storleken, bokstavskombinationen kan göra ett ord vackert.
Ord som ger ett namn t.ex kan vara extra vackra för det är en person man tycker om. Eller mindre vackra när man förknippar ordet/namnet med en ointressant person. Men det händer ju så sällan. De flesta människor är vackra och intressanta, var och en på sitt sätt. :)
Och nu kom min kära sonhustru med dagens räkningar. Hon är vår brevbärare.
Nu är jag kaffesugen så det blir en paus här....
Hur lång vet man aldrig, den som lever får se.......
morsning & goodbye

1 kommentar:

  1. Varför inte skriva bokrecensioner här på bloggen?
    Åh, det var inte meningen att störa men visst behövde du lite kaffe!? :-)
    Försökte tidigare att lämna kommentar från iPhone men det funkade visst inte! Om de nu skulle dyka upp så vet du varför jag verkar tjatig! :-D

    SvaraRadera