onsdag 12 februari 2014

Varför har jag bloggar

när jag inte skriver eller svarar mina bloggarkompisar......snabbt nog......

är det en GENERATIONSFRÅGA som så mycket annat när man tillhör en gammal, eller äldre, eller passé generation.
Jaa, inte vet jag vad det beror på, men konstigt är det att det inte kan bli av fast jag tycker det är så roligt.

Har funderat ganska mycket kring detta med sociala medier som det pratas så mycket om. :)
Hur gjorde vi förr (hmm). Jo, mormor på Öland och jag i Stockholm skrev brev till varann.
Om jag fick brev av henne på måndan fick hon vänta till måndan tre veckor senare på mitt svar. Jag hade svårt att hinna med oftare. Och hennes svar kom alltid inom en vecka. Hon skrev till flera än mig men alltid med samma snabba svar. OK det var den tidens skyldigheter att inte låta folk vänta på svaret. Idag med bloggvärlden är det väl lite samma sak, men det når ju så många fler. Och jag tycker det är roligt med bloggarna jag följer och människorna bakom dem. Och det är ju i princip gratis. Man behöver inte tänka på att ha frimärken hemma. Men det sorgliga är att det fina brevpappret som jag brukade köpa med egen logotype och fodrade kuvert i matchande färg inte används alls längre.

Jo, lite personligt blir det ju eftersom man gör en bloggsida med egna bilder och funderingar kring ett ämne. Det säger ju också en hel del om vem eller vad man är för en person.
Kanske ändå mer förresten.

Jag ska återigen försöka att ha en fast tid varje dag, vecka att gå in och skriva och läsa bloggar.
Om jag låtsas ha ett arbete att gå till i mitt lilla kontor vrje morgon klockan 10, och läser min favvo-blogg "Kaffe" så blir jag glad resten av den dagen.
Om jag sen schemalägger min Mindfulness-träning till kl.12 istället för 11, så har jag två timmar på mig att läsa mail, läsa bloggar, blogga själv. Det låter ju så rimligt så det är nog nästan genomförbart.
Vi hörs om en vecka så får vi se hur det gick med den tanken.
kramkram från mystra <3 font="">

1 kommentar: